Friday, March 25, 2011

Meh Dengar Aku Nasihat!!

assalamuailaikum semua..

skrg jam menunjukkan pukul 3 pagi..
aku masih tak tidur lagi..
itu kebiasaan aku bila aku tak pergi sekolah..
ngek tol??

pagi-pagi ni bagus juga kalau nak bagi nasihat..
cehh ko myra..
mcm ko tu bagus sangat..
lantakla apa yang korang nak kata kat aku..
ada aku kesah??
tak ada langsung..

sesuatu yang berlaku pada diri kita perlulah hadapi dengan kesabaran..janganlah bertindak tergopoh-gopoh sehinggah mengabaikan orang yang berada dekat dengan kita.

yang kat atas tu status aku..
kat facebook..
aku pun tak tahu..
napa aku terfikir nak tulis status aq mcmtuh??
grrrrrrr!!

ni aku baru nak bagi nasihat kat korang..
aku tak nak bagi nasihat banyak-banyak..
cuma aku bagi 3 je..
cukup kan??

1.kalau ada orang yang nak kutuk kita??
= kita hendakla bersabar..

2.kalau orang yang makin hamun kita??
= kita seharusnya memikirkan cara nak bincang elok-elok dengan orang itu..

3.kalau ada orang yang nak merendah iman kita??
= cari jalan untuk meyakinkan diri kita balik..
= jangan percaya kata-kata yang boleh merendah iman kita..
= bertawakal..
= berdoa pada Allah lebih bagus..

tu je la cara yang boleh korang ikut..
tak nak ikut??
tak kesah pun..

bye!!

terima kasih kerana membaca!!

No comments:

 
  • Home
  • efbeek
  • cutest owner
  • Myra Story Blog